Contact met HNWB

Het Nieuwe WOZ-bureau staat u graag te woord. De meest gestelde vragen hebben we al voor u beantwoord, staat uw vraag er niet bij? Stuur ons dan een email.

Meest gestelde vragen en antwoorden

Wanneer ontvang ik de uitslag van mijn WOZ-bezwaar?
Wij leveren alles zo snel mogelijk aan, daarna zijn wij afhankelijk van uw gemeente. Die heeft wettelijk tot 31 december de tijd om uitspraak te doen, ze mogen deze deadline eenmalig uitstellen met 6 weken. Als ze ook die deadline niet halen, nemen wij juridische stappen om de uitspraak af te dwingen.
Moet ik mijn WOZ-belastingen betalen?
Ja, u moet altijd direct uw WOZ-belastingen betalen. U krijgt geen uitstel van betaling. Als u uw belasting te laat betaalt, kunt u boetes opgelegd krijgen. Betaal daarom uw belastingen altijd zo snel mogelijk.
Wat is de status van mijn dossier?
U vindt de huidige status van uw dossier op de statuspagina. Wij hebben u hiervan een link toegestuurd per mail. Bent u de e-mail kwijt? Vul dan uw adres in bij de WOZ-check om een nieuwe link naar uw statuspagina op te vragen.
Kan ik extra informatie voor mijn dossier doorgeven?
Ja, u kunt via de statuspagina eenvoudig extra informatie doorgeven. Een link naar de statuspagina vindt u in uw e-mail, bent u de mail kwijt? Vul dan uw gegevens in bij de WOZ-check om een nieuwe link op te vragen.
Wat zijn de kosten van het WOZ-bezwaar?
Voor u is onze service 100% gratis, uw gemeente vergoedt namelijk alle kosten. Als wij uw WOZ-waarde verlagen, kent de gemeente u een proceskostenvergoeding toe om onze service mee te betalen. Dit bedrag maakt u vervolgens aan ons over. Dit bedrag staat los van de belastingbesparing, die is 100% voor u.
Kan ik mijn WOZ-bezwaar annuleren of intrekken?
Ja, dat kan door ons een e-mail te sturen. Als u tussentijds stopt, krijgen wij geen vergoeding meer van uw gemeente. Daarom vervalt de no-cure-no-pay afspraak en brengen wij de door ons gemaakte kosten bij u in rekening. Dit geldt ook als u het bezwaar rechtstreeks bij de gemeente in trekt. Wij adviseren u om de procedure altijd af te maken, u loopt geen enkel risico en er zijn geen nadelen aan verbonden.
Hoe werkt de proceskostenvergoeding?
Tot 1 januari 2024 werd de vergoeding voor onze service door de gemeente rechtstreeks aan ons betaald. Vanaf 1 januari 2024 is de wetgeving veranderd, de gemeente is verplicht de proceskostenvergoeding op uw rekening over te maken. U moet het vervolgens naar ons overmaken. Op deze manier probeert de overheid u te ontmoedigen gebruik te maken van de gratis rechtsbescherming waar u recht op heeft.

Neem contact op

Vanaf 1 januari 2024 heeft de overheid bezuinigd op WOZ rechtsbescherming. Wij blijven onze juridische hulp nog steeds gratis aanbieden met dezelfde kwaliteit als altijd, maar onze telefonische bereikbaarheid is verminderd. Wij helpen u voortaan graag via de mail.

contact@hetnieuwewozbureau.nl
7 dagen per week, 24 uur per dag.

Zakelijke gegevens

KVK
85317187

BTW
NL863582813B01

IBAN
NL98 TRIO 0320 4287 53

Postadres
Postbus 4207, 3006 AE, Rotterdam

Hoofdkantoor
Doemesweg 8A, 6004 RN te Weert (op afspraak)

Juridische link
Algemene voorwaarden
Privacy beleid
Website disclaimer